
Päike käib juba kõrgemalt. Kevad hiilib. Tunnete? See tähendab, et põllumehed teevad ettevalmistusi peagi põllule minekuks. Üheks toimetuseks saab…
Päike käib juba kõrgemalt. Kevad hiilib. Tunnete? See tähendab, et põllumehed teevad ettevalmistusi peagi põllule minekuks. Üheks toimetuseks saab…
Jaanuarist 2023 a. hakkas kehtima ADR 2023 versioon. Seal on palju tulevikku vaatavaid muudatusi. Sellest, mis puudutab vedajat, alljärgnevalt lühidalt…
Taas on see võimalus tulnud – omandada bussijuhiload ja hakata bussijuhiks! AUTOSERT ja Hansabuss käivitavad 27. märtsil 2023 bussijuhiks õppimise…
Kabotaaž – pealtvaadates imelihtne, kuid lähemalt süvenedes muutub see aina komplitseeritumaks. Lisanduvad veel eri riikide kontrollijate erinevad tõlgendused ja arusaamised…
Siin on kokkuvõte IRU uuest autojuhtide puuduse aruandest (www.iru.org) ja lisame lõppu info sellest, kuidas AUTOSERT aitab kaasa juba täna juhipuuduse…
Seoses Mobiilsuspaketiga on Cross-Trade saanud oluliseks terminiks. Mida see siis täpsemalt tähendab ja miks see meie vedajate jaoks on oluline?…
Meil on hea meel teatada, et AUTOSERT KOMPETENTSIKESKUS (Ametikoolitus OÜ) on alates 14. septembrist ERAA liige. ERAA on Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon…
AUTOSERT on laiendamas venekeelsete teenuste osakaalu ja seetõttu on meie juurde tööle oodatud loova mõtlemisega, digiturundusmaailmas ennast hästi tundev ja…
Autosert ja GoBus käivitavad Tartus ja Tallinnas taas koostööprojekti, mille eesmärgiks on koolitada välja uusi bussijuhte GoBusi bussiliinidele. See on suurepärane võimalus kõigile…
AutoSert on turule toomas uut- autojuhi kvalifikatsiooni hindamise teenust, mis eelkõige on mõeldud ärikliendile. Kuna oleme aastaid tegelenud kutseliste juhtide koolitamisega,…
Lugupeetud naised ja mehed! 15. septembril on algamas sõiduõpetajate baaskoolitus! Kui Sa oled mõelnud, et võiks hakata sõiduõpetajaks ja õpetada…
2. mail 2022 avaldati Euroopa Liidu Teatajas kaks uut määrust: määrus 2022/695, kus on kirjas transpordifirmade riskitaseme arvutamise valem, ja…
Aegade algusest peale on selle BE-kategooria juhiloaga olnud väike segadus: millal seda siis ikkagi täpsemalt vaja läheb? Meie juurde BE-kategooria…
Transpordiameti kodulehel https://transpordiamet.ee/autokoolide-statistika saab igaüks vaadata autokoolide sõidueksamite statistikat. Kõige huvipakkuvam seal nii autokooli enda kui ka õpilase, eelkõige tulevase…
Nüüd, kus meil endal on põgenikeveo kogemus olemas ja ka teiste bussijuhtidega teemat arutatud, siis panen siia kirja mõned meeles…
Autojuhi töö- ja puhkeaja määruses nr 561/2006 on olemas üks punkt – artikkel 3 punkt d)– mis ütleb, et: …
21.02.2022 hakkab meie transpordiettevõtete jaoks kehtima kolm väga olulist uut reeglit: Sõidukite Eestisse toomise kohutsus iga 8 nädala tagant; 4-päevane…
Avaldame oma arvamust. 01.02.2022 saadeti autokoolidele infokiri, kus “Transpordiamet teavitab mootorsõidukijuhtide koolitajaid, et on otsustanud lõpetada autokoolidele B-kategooria manuaal käigukastiga…
Mobiilsuspakett on muutumas üha reaalsemaks. EU Komisjon avaldas oma kodulehel IMI (siseturu infosüsteem) veebilehe, kus saab alates 2.02.2022 (aga ka…
Tähelepanu kõik rahvusvahelisi vedusid teostavad autojuhid! Alates 2.02.2022 peavad kõik digitaalse sõidumeeriku kasutajad riigipiiride ületamisel esimeses võimalikus peatumiskohas piiril või…
Uued, Mobiilsuspaketi ja lähetusreeglitega kooskõlas, SMART 2 digimeerikud on peatselt reaalsus. Mida see transpordifirma ja autojuhi jaoks tähendab? (Pildil SMART…
Pimenurkadest hoiatava tähistuse paigaldamine raskeveokitele Prantsusmaal Alates 1. jaanuarist 2021. a tuleb kõik raskeveokid Prantsusmaal (nii kaubaveo- kui ka reisijateveo…
Kauaräägitud Mobiilsuspakett sai 31. juulil 2020 lõpuks reaalsuseks. Heas usus teha maailmale midagi head, on Euroopa Liit pannud kokku paketi uute…
Autojuhid, kes teevad niinimetatud 24-tunniseid pause, mida seadusekeeles nimetatakse lühendatud iganädalasteks puhkepausideks, peavad selle puhkepausi kompenseerima kolmanda nädala lõpuks. Iseenesest…
Autosert palkab veoauto- ja bussijuhtide sõiduõpetaja Tallinnas! Käes on suurepärane võimalus tulla tööle Eesti suurimasse ja edukamasse kutseliste autojuhtide koolitusfirmasse…
EL-i Nõukogu hääletas 7. aprillil Mobiilsuspaketi poolt hoolimata koroonaviirusest tingitud olukorrast ja paljude EL-i riikide ahastuseni viivast vastuseisust. Hääletamine toimus…
Koroonaviiruse tõttu on enamus EL-i riike kehtestanud ajutised erandid töö- ja puhkeaja reeglitele. Eesmärgiks on aidata transpordifirmasid ja autojuhte, et saaks…
Pädevustunnistuse tellimine eriolukorras Alates 1.06.2018 kehtib Eestis kord, kus kutselise autojuhi (bussijuht, veoautojuht) pädevuse tunnuskood nr 95 kantakse juhiloale. Seega…
Esimesest jaanuarist alates peavad ka alla 50 km pikkustel bussiliinidel sõitvad bussid kasutama sõidumeerikuid. Sõidumeerikute kasutamisest jäävad edaspidi vabastatuks vaid…
12-14. novembrini viibis Eestis Saksamaa koolitusekspert Christian Rennie, kes viis meie Autosert´i koolitajatele läbi bussijuhi koolituse. Õigupoolest bussijuhi koolitajate koolituse,…
Hiljaaegu hääletas Euroopa Parlament nn Mobiilsuspaketi üle, kus muuhulgas tahetakse sõidumeerikute kohustust laiendada ka alla 3,5 tonnistele kaubaveokitele. Euroopa Parlament…
Anname teada, et Ametikoolitus OÜ (Autosert, www.autosert.ee ) ja Autojuhi Koolitus OÜ (Männiku Koolituskeskus, www.adrkool.ee ) on ühinenud. Edasi tegutsetakse…
Valminud on Autosert TACHO äpp, millega saab mobiiltelefoniga juhikaarti allalaadida ja lisaks veel rikkumisi ja järelejäänud tööaja ressurssi jälgida. Valminud on…
Euroopa suurimate riikide politseid peavad Tachoscani tarkvara parimaks autojuhtide töö- ja puhkeaja kontrollimise tarkvaraks. Seda näitab viimati Prantsusmaa politsei liitumine…
„Saime ligi 2000 eurot trahvi selle eest, et liigutasime autot puhkeajal, kuid ei fikseerinud seda tööajaks“. „Politsei süüdistas mind sõidumeerikuga…
Teema: autojuhi töö- ja puhkeaeg Lenno Põder, koolitaja AutoSert Kompetentsikeskus, www.autosert.ee 45-tunnise ehk regulaarse iganädalase puhkeaja probleem on muutunud järjest aktuaalsemaks….
20. detsembril 2017 avaldati Euroopa Liidu Kohtu otsus, mis kinnitas, et juhid ei tohi regulaarseid iganädalasi puhkeperioode (45 h) sõiduki kabiinis…
Lenno Põder tegevjuht / koolitaja AUTOSERT Kompetentsikeskus Nii palju tegemist, kui 2017 aastal pole meil varem olnud. Käed ja…
Kas oled unistanud veoauto rooli keeramisest? Kas sooviksid teha palju tööd ja teenida kindlat tasu? Kas sinu sees on tegelikult peidus…
Head õpilased, kliendid ja koostööpartnerid! Uus aeg nõuab uusi lähenemisi. Seoses Ametikoolituse Keskuse arengu ja ambitsioonidega pöörame uue lehe ka…
31. mail 2017 esitles Euroopa Komisjon muudatuste eelnõud veondus-sektoris. Nn maanteepaketis esitletud meie jaoks olulisemad punktid puudutavad töö- ja puhkeaja reegleid ning…
Ametikoolitus OÜ on kutseliste autojuhtide koolitamisega tegelenud nüüdseks juba veidi üle 2,5 aasta. Seda pole palju, kuid meil on hea…
31. mai 2017 on Euroopa transpordisektori jaoks tähtis kuupäev – Euroopa Komisjon esitas kaheksa peamist seadusandlikku muudatust, mille põhirõhk on…
Läinud esmaspäeval (5.06) kontrollisid Belgia ametnikud Zeebrugge sadama juures veokijuhte eesmärgiga avastada regulaarse iganädalase puhkeaja (45 tundi) rikkumisi. Nimelt ei…
NB! Keeld hakkas kehtima alates 25. mai 2017. Keeld kehtib regulaarsele iganädalasele puhkeajale (45). Vähendatud puhkeajale (24-44:59) ei kehti. Euroopa…
Kuidas laevale peale ja mahasõiduks puhkeaega katkestada? Meie ametikoolitustel on alati üks oodatumaid teemasid laevale sõiduks või sealt maha sõiduks…
Kevadel oli probleem üleval, et Prantsusmaa ei aktsepteeri kahe juhiga sõidu korral kõrvalistuva juhi valmisolekuaega vaheajana, mida aga lubab EL-i…
Prantsumaa miinimumpalk alates 1.07.2016 NB! Operatiiv ja täiendav info asub Prantsusmaa Miinimumpalga lehel. Vaata siia… 01. juulist 2016 jõustus…
Paljud transpordifirmad on kursis 8,5 eurose Saksamaa miinimum tunnipalga nõudega, mis kehtib ka Eesti autojuhtidele, kes Saksamaale või sealt kaupa toovad…
Väga palju on transpordiettevõtetelt, kes veavad läbi Prantsusmaa, tulnud teateid, et Prantsuse inspektorid teevad kahe juhiga sõidu puhul isegi tuhandetesse…
Ametikoolitus OÜ on töö- ja puhkeaja kontrollitarkvara TachoScan ametlik maaletooja ja koolitaja Eestis. TachoScani kasutavad Eestis tööinspektsioon ja politsei. Anname…
Juhikaart on aegunud? Juhikaart on kadunud? Juhikaart on kahjustunud? Aga sõita on vaja! Kas on ette tulnud? Pea iga nädal…
Tööinspektsioon on üks kontrollorgan, kellel on õigus ja ka kohustus transpordifirmasid kontrollida. Eelkõige huvitab neid autojuhtide töö- ja puhkeajaga seonduv….
Digitaalsed sõidumeerikud salvestavad aega UTC kellaaja järgi. See on nn koordineeritud maailmaaeg. Maailmas on aeg jagatud Greenwichi (GMT) aja järgi…
Kui autojuht teeb tööd veoauto või bussiga, millel on peal digitaalne sõidumeerik, siis tuleb tal juhikaardi väljasoleku aeg märkida vastava…
Viimasel ajal on mitmed veoautojuhid mulle öelnud, et nad said Poolas 500-1000 zlotti ja Saksamaal 400, 500 ja 600 eurot selle eest…
Kui autojuht kasutab digitaalset sõidumeerikut, siis peab ta iga päev tööaja alguses ja lõpus sisestama riigitähise (riigi tunnuse). See punk…
„See on üks mõttetu raha väljapressimine jälle“„Autokoolid teevad niimoodi endale ainult raha“„Ma ei saanud sellelt koolituselt midagi kasulikku ega kuulnud…
Kutseliste autojuhtide töö- ja puhkeaja reeglite koolituse tulemust saab telemaatika abil lihtsalt mõõta. 25. septembril toimus Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduse keskuses…
Eesti Politsei hakkas kasutama digitaalsetest sõidumeerikutest ja juhikaartidelt allalaadimiste tegemiseks TachoReader Combo Plus seadmeid. TachoReader Combo´t kasutavad paljude Euroopa riikide (sealhulgas Poola, Saksamaa,…
Lenno Põder, Ametikoolitus OÜ koolitaja / tegevjuht Umbes kaks aastat tagasi saatis autojuhtide tööinspektor ühele tuntud Eesti transpordiettevõttele kirja, et…
Digitaalne sõidumeerik salvestab autojuhi töö-, sõidu- ja puhkeaja andmed täpselt ning kooskõlas kehtivate seadustega. Sisuliselt oleks justkui autojuhi töö- ja…
Kui tegemist on kauba- või reisijateveoga, siis üldjuhul peab juht kasutama vedu teostades sõidumeerikut ja täitma töö-, sõidu- ja puhkeaja…
Alates 4. juunist 2010 kehtivad rahvusvaheliste bussireiside juhtidele eeskirjad, mida tuntakse ka „12 päeva reeglina“. Selgitame seda reeglit veidi lähemalt….
Ametikoolitus OÜ koolituskeskus Ametikoolituse Keskus läbis edukalt Eesti Töötukassa koolituspartnerite hankekonkursi ning on nüüdsest Töötukassa koolituspartner. Kõikidel Töötukassa klientidel on…
11. detsembril avaldas Tööinspektsioon pressiteate „Veofirmade rikkumised tööinspektsiooni pilgu läbi“, kus anti teada, et autojuhtide töö ja puhkeajas esineb märkimisväärselt…
Kui Sinu veoautole või bussile on paigaldatud digitaalne sõidumeerik, siis tuleb meeriku poolt juhikaardile ja massmälusse salvestatud andmed õigeaegselt arhiveerida. …
Euroopas saab tööõnnetuste tagajärjel surma ca 5000 inimest aastas. Ca 7 miljonit inimest saab töö juures mingeid vigastusi. USA-s saab…
Salvestuslehed, autojuhi tegevuste salvestamiseks, on kasutusel analoogsõidumeerikutel. Teravad sõidumeeriku nõelad märgivad spetsiaalse kattega (valge pool) salvestuslehele kolme parameetrit: kiirust, autojuhi tegevust ja läbitud vahemaad….
Kui sa juhid reisijateveo bussi või kaubaveokit, on sinu alatiseks reisikaaslaseks sõidumeerik, mis salvestab sinu tegemised vastavalt EL-i autojuhi töö-…
Tööinspektsiooni väitel esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja osas kergemaid või raskemaid rikkumisi pea igas külastatud ettevõttes. 3. juuli 2012 Postimehes…
Ametikoolituse Keskus pakub veoauto- ja bussijuhtidele, logistikutele ja veokorraldajatele suunatud autojuhtide töö- ja puhkeaja ning sõidumeerikute koolitust. Tegemist on sisukate…
Tööõnnetused juhtuvad sageli olukordades, mis erinevad tavalisest töösituatsioonist. Seepärast peab arvesse võtma kõiki võimalikke ja isegi ebatõenäolisi olukordi, mis mingi…
Tõstuki all mõistetakse oma jõuallika abil vabalt liikuvat lähisiirdamisseadet, mis on mõeldud koormate vedamiseks, lükkamiseks, tõstmiseks või virnastamiseks. Toodetakse kümneid erinevaid tõstukimudeleid….
Igal tõstukil on oma kindlad näitajad ehk parameetrid, mille järgi tõstukid valitakse. Tõstukeid iseloomustavad peamiseIt alljärgnevad tehnilised parameetrid: TõstejõudTõstuki tõstejõu…