2-tunni koolitusel räägime ainult ühest konkreetsest, kuid väga olulisest teemast.
Koolitus on mõeldud neile, kes:
- tiheda töögraafiku tõttu ei saa osa võtta pikkadest koolituspäevadest (logistikud, firmajuhid)
- töötavad autojuhina ja soovivad kiiresti omale väga vajaliku teema (reegli) selgeks saada
Koolitusel õpitut saab reaalses elus kohe praktiseerima hakata. Koolitus baseerub minu üle 10-aastasel kogemusel autojuhtide koolitustel, samuti eriõpetustele, mida olen saanud kontrollitarkvara TachoScan tootjalt Inelo, Poola (TachoScani kasutavad politseid ja tööinspektsioonid 15-s Euroopa riigis).
Teema: Iganädalane puhkeaeg – 45h, 24h + kompensatsioon
Iganädalase puhkeaja teema on tänapäeval väga aktuaalne – küll ei tohi 45-tunnist pausi veeta sõidukis ning tihti tekib küsimus, kas ma ikka pean tegema 45 või saab veel selle asemel teha 24 ja 45 hakata tegema hiljem? Aga millal? Autojuht raiub, et ta peab tegema 45, sest eelmine oli juba 24. Kas ikka peab? Planeerimise seisukohast peidab see reegel endas palju ohte ning samas ka võimalusi. Või siis autojuht ei julge kahte 24 järjest teha, sest ta pole kindel selles, et kas nii üldse tohib …
Nagu enamiku töö- ja puhkeaja reeglitega – reeglid on nende kasutajatel selged vaid pealiskaudselt, õigemini päris reeglini polegi jõutud (seletan selle koolitusel lahti). Näen seda meie ametikoolituste ajal kogu aeg. Teatakse väga hästi et on vaja teha 45 või 24, 6 päeva tööl ja seitsmes on vaba, aga see on alles jäämäe veepealne osa. Samuti ei suuda autojuhid ega logistikud seda reeglit õigesti omavahel lahti seletada ning nii tekib ühest reeglist palju erinevaid arusaamasid, mis lõppkokkuvõttes tekitab pingeid, potentsiaalseid trahviohte ning ajaraiskamist. Ja veel – müüte, mis pärsivad reegli potentsiaali kasutamist – on palju. See asi tuleb lõpuks selgeks saada!
Koolituse käigus saavad vastuse järgmised küsimused:
- Mõisted: nädal, “töönädal”, regulaarne iganädalane puhkeaeg (45), vähendatud iganädalane puhkeaeg (24), kompensatsioon.
- Millises arvestusperioodis on kehtestatud iganädalase puhkeaja reeglistik tegelikult?
- Kas me räägime reeglit ülesehitades töönädalatest või nädalatest?
- Kas peale 24 tunnist pausi peab hakkama 45?
- Mitu 24-st pausi saab järjest teha? Millest see sõltub? Millist tuleb kompenseerida?
- Millal peab algama kõige hiljemalt 45? Kuhu maani saab 45 tegemist edasi lükata? Millest see sõltub?
- Millal peab kompensatsioon olema tehtud? Millega koos ja kui suur ajaline osa?
- Kuidas kavandada kolmenädalane töötsükkel ilma 45-ste pausideta?
- Mobiilsuspaketi uus reegel alates 20.08.2020.
- Juhtumid ja näited päriselust.
Koolituse ajal kasutan ma TachoScani tarkvara, millega on võimalik erinevaid näiteid läbi mängida ning kontrollida nende õigsust. Kel on soov kontrollida oma juhtide faile koolituse ajal, siis need võib saata enne koolitust mulle meili peale (ddd.failid).
Ma võtan iganädalase reegli kohe koolituse alguses väikesteks tükkideks lahti ja hiljem kokku pannes teeme sellest Sinu igapäevase tulusa tööriista.
Koolitaja: Lenno Põder
Tegelen igapäevaselt autojuhtide ja logistikute koolitamise ning nõustamisega töö- ja puhkeaja vallas. Üldiselt on küsimused ja probleemid kõigil samasugused ja pidevalt korduvad. Lahendused on olemas, kuid peamine on, et kõik mõistaksid reegleid ühesuguselt. Siin peitubki võti. Teadlik tegutsemine on edu aluseks.
Koolituse toimumise aeg: vaata kalendrist.
Koolituse kellaaeg: 9:30 – 12:00 eesti keeles;
Koolituse toimumise koht: Tallinnas: Pärnu mnt 555, hotell Peoleo, Tartus Ringtee 25
Koolituse maksumus: 75 eur + km / osaleja. Ühest ettevõttest kaks ja enam osalejat – 10% soodustus.
Soovitus: prindi kaasa määrus 561/2006.
Teised 2-tunni koolitused:
- Puhkeaja katkestamine laevale peale ja mahasõiduks – laevaerand
- Ööpäevane puhkeaeg (3×9, 11, 3+9, lisaks öötöö reegel)
Olete koolitusele oodatud!
Lugupidamisega,
Lenno Põder
koolitaja
AUTOSERT Kompetentsikeskus
www.autosert.ee
Tulekul koolitused
Täpsed kuupäevad on selgumisel. Anna oma soovist meile teada alloleva kontaktvormi kaudu või telli oma e-postile teavitused (paremal üleval).